Na kole do Štramberka,... a zpátky

Tak, zvládneme to? Dva měsíce jsme nebyli na kole a teď máme jet víc ne 100 km? Počasí by nám mělo přát. Po přívalových deštích v průběhu týdne byla předpověď počasí na pátek až neděli víc než příznivá. Tropické třicítky a žádný déšť. A předpověď vyšla. V pátek ráno, krásné azuro. Jediná šmouha naší ranní přípravy byla ta, že nám Karin odnesla do práce moji peněženku a klíče. Takže peníze musely jít z pokladničky Janky a Marka a klíče měl naštěstí Marek své.

V půl desáté jsme vyjeli. Podrobnou mapu jsem měl vytištěnou z gůglu na devíti A4kách. Trasa vedla přes Záblatí - Rychvald - Petřvald - Bartovice. První zastávka byla na mostě přes Rudnou v 11:00.

Pokračovali jsme dál do Vratimova, kousek kolem Ostravice.

U splavu jsme byli 11:35. Za mostem u splavu pak po hlavní směrem na Paskov. Tady jsme trochu bloudili, protože jsme nenašli správnou odbočku z hlavní. Přejeli jsme ji o pár set metrů, ale nevraceli jsme se. Odbočili jsme později a přes ranče s koňmi jsme se dostali na tu správnou cyklostezku směrem na Novou Bělou. Na mostě přes Místeckou jsme udělali dalších pár fotek. Cvakli jsme i průzkumné letadlo NATO, které nad námi pořád kroužilo. Tam jsme byli ve 12:00

Tyčinka musli nám zahnala hlad a pokračovali jsme dál kolem Místecké na Oprechtice. Tam jsme odbočili na krásnou asfaltku a lesem jsme kolem kaliště dojeli až nad Brušperk. U pomníčku jsme si dali oběd. Bylo 12:37 a housky ze sýrem lučina a salámem se v nás rychle ztratily.

Po vydatném obědě jsme pokračovali mezi lány do Brušperka a dál do Fryčovic. Krásná cyklostezka nás vedla přes několik mostků nad říčkou Ondřejnicí. A dál pod hlavní cestou mezi Příborem a Frýdkem Místkem do Dolního Sklenova. V Hukvaldském pivovaru jsme si dali kvasnicové pivo. Bylo 14:00.

Teď nás čekalo pár kopečků přes Lubinu a Sýkorovec. Ty jsme zvládli v pohodě, ale pozadí už nás bolelo víc než dost. Před námi už byla Kopřivnice. Bohužel příjezd byl v době asi největšího provozu. V železářství jsem musel koupit olej, protože už nás štvalo pískání Markova kola. (to byla ta pondělní průtrž mračen a jízda z tréninku v dešti).

Po naolejování jsme zamířili do Štramberka, k ubytování u paní Guznarové. A ejhle. I pan Gůgl se spletl a podle mapy nás poslal na opačný konec Štramberka. Místní nás ale ponavigovali zpět na správné místo. A bylo to fajn, protože ubytování bylo kousíček od obchodu a od odbočky k náměstí ve Štramberku. Bylo 15:45.

V nohou jsme měli 63km, průměrná rychlost byla 15,2km/hod. Čistá doba jízdy cca 4hod, přestávky cca 2hod. Na to, že jsem neseděl na kole celé léto, to je slušné. Po dvou hodinách odpočinku jsme si ještě zašli na náměstí, na uši, na pivo a na trůbu. Pohled na Štramberk v zapadajícím slunci, s vycházejícím měsícem nad Radhoštěm byl fakt krásný:

V sobotu ráno, opět azurové nebe. Po snídani a rychlé přípravě jsme sedli na kola skoro ve stejný čas jako včera, v 9:25. Marek trval na prozkoumání knihkupectví v Kopřivnici (třetí díl Warcraftu v Ostravě nebyl k sehnání), takže jsme vyrazili do Kopřivnice. Knihkupectví jsme objevili, Warcraft ale ne. To se nám stalo osudným a při výjezdu z Kopřivnice směrem na Vlčovice, kousek za značkou konec obce u Tatrovky měl Marek defekt. Zadní kolo bylo prázdné. Ale kdo je připraven není překvapen. Díra byla zalepená do dvaceti minut a my jsme pokračovali. Špinavé ruce jsem si ale umyl až doma (to už byly zase čisté).

Čekal nás stoupák přes Mníší a Měrkovice, kde jsme se zapletli do běžeckých závodů, takže my jsme funěli na kole do kopce a proti nám funěli běžci z kopce. Další kopec v Palkovicích už byl poslední z těch dlouhých táhlých stoupání a kolem Hukvald jsme přes Palkovice sjeli až k přehradě Olešná. Přes rozkopané Lysůvky jsme dorazili ve 12:00 do Staříče, kde jsme si na lavičce u křižovatky dali skvělý oběd. Čerstvé (ranní) housky s vysočinou.

Projeli jsme Staříč a po cyklostezce kolem rybníku přes most nad Místeckou do Žabně. Na mostě jsme udělali zase pár fotek i s komínem celulózky Paskov.

Žabní jsme se prokličkovali do Paskova. Za mostem přes Ostravici a přes koleje nás čekal nejprudší stoupák celé trasy. Dali jsme jen půlku, zbytek jsme museli pěšky. Nojo, nemáme natrénováno.

Z Paskova jsme zamířili do Horní Datyně a Šenova. Tato trasa byla skoro pořád z kopce, takže jsme lámali rekordy v maximální rychlosti (53,6km/h).

V šenově pak kolem mlýnů do Šumbarku a pak už přes lesopark do Petřvaldu. V Petřvaldě jsme se posilnili česnečkou a přes Rychvald už jsme to dorazili až domů.

"Vy jste už tady? Ještě jste měli dvě hodinky někde jezdit", přivítala nás Karin. (Příště pojede s náma, ať si to taky užije).

Celkové shrnutí:

Celková délka trasy: 133km

Průměrná rychlost: 16km/h (druhý den jsme jeli rychleji)